O pierwszych śniadaniach VII

Tym razem, jak to mawia Dzieć Starszy płatka owsianka z pieca. Z truskawkami. Oczywiście znów źródłem inspiracji był FiK. I jak zwykle coś pozmieniałam, choć nie zawsze wynikało to z: a ja to zrobię inaczej, w jednym przypadku zmiana wynikała tylko z tego, że przepis czytałam w nocy, i ani mi się go przepisać na kartkę nie chciało, ani rano laptopa otwierać. Tak więc o tym, że trzeba dodać 2 łyżki zmielonego lnu przypomniałam sobie już po zjedzeniu owsianki.

Bezglutenową owsiankę z truskawkami robiłam tak:

do miski wsypałam 1 szkl. płatków owsianych bezglutenowych, trochę posiekanych nerkowców i 2 szkl. umytych, posiekanych truskawek. Zalałam to wszystko gorącym mlekiem kokosowym. Niestety, krem kokosowy nie jest dostępny tak, żebym go mogła z dnia na dzień kupić, a widząc, że sezon truskawkowy powoli zbliża się do końca, nakupiłam truskawek na tę owsiankę, to nie mogłam czekać aż spleśnieją. Wszystkie składniki wymieszałam, wylałam na wysmarowaną olejem kokosowym blachę do tarty i włożyłam do rozgrzanego do 180 st. C. piekarnika. Piekłam pół godziny. I tak sobie obserwowałam, czy tak ładnie oddycha, jak na filmie u FiKa. No, jedna „oddychająca” forma nie wygląda tak fajnie jak 6 malutkich foremek, ale cóż zrobić, tylko taką mam i 6 malutkich kupować nie zamierzam.

Dzieć Starszy chciał tylko troszeczkę, to i tyle dostał. Ale ponieważ „ciasto” było podzielone na równe trzy części, to i tak zostawiłam Dzieciowi Starszemu przynależną mu porcję. I dobrze, bo się upomniał od dokładkę. Gorzej, że Dzieć Młodszy też zechciał dokładki, a tu nie było już co dokładać. A u FiKa to jest proporcja na 6 osób…

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

