O średnio udanej próbie zrobienia humusu

Przepis na humus domowej produkcji jest banalnie prosty: miksujemy w blenderze ciecierzycę wyciągniętą ze słoika (komu nie przeszkadza, to może być z puszki, komu zaś chce się bawić dłużej to może sobie sam ugotować) z 1 łyżką (ewentualnie z 2 łyżeczkami) tahini, solą, czosnkiem, olejem (np. lnianym choć może być i oliwa z oliwek) oraz dowolnie wybranymi przyprawami. Jak zdążyłam się zorientować taki humus jest o tyle lepszy od kupnego, że dodatki i konsystencję ma dokładnie taką, jakiej sobie życzy robiący. Czyli jeśli chcę mieć mniej zwartą to sobie do ciecierzycy dolewam zalewę z niej.

Ponieważ zdawałam sobie sprawę, że będę jedyną osobą w domu, która ów humus zje, jako dodatek dobrałam sobie chyba najbardziej antyrakową przyprawę jaką znam czyli chilli. I czosnku (chyba, acz głowy nie dam, też antyrakowego) także sobie nie żałowałam. I w sumie wszystko byłoby bardzo w porządku, gdyby nie fakt, że ja po prostu lubię ciecierzycę ze słoika, więc nim wszystko przyszykowałam do miksowania, to już jakąś jedną trzecią zawartości słoika zjadłam. W efekcie mój debiutancki humus przypominał cokolwiek chałwę w wersji exxxtra pikantnej. Cóż, następnym razem powinnam chyba nabyć dwa słoiki ciecierzycy. Z jednego wyjadać, z drugiego robić. Wówczas powinno być bardzo dobrze, bo dziś było tylko dobrze.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O średnio udanej próbie zrobienia humusu

  1. precelekk pisze:

    Super przepis(nie wliczam jedzenia ciecierzycy) 😉

Skomentuj

