O próbie wyłudzenia danych

Stało się. Założyłam konto na fejsie. W dodatku pod nazwiskiem. Ot, na zebraniu w szkołach coś mówili i zakończyli: szczegóły na naszym FB. Z doświadczenia wiem, że fatalnie się przegląda strony kiedy się nie jest zalogowanym a czasami wręcz strona nie dopuszcza do obejrzenia swojej zawartości bez zalogowania. Tylko jeśli to są strony, które chcę przejrzeć z ciekawości to moja ciekawość może poczekać, ale jeśli to informacje dotyczące jakiegoś zebrania w szkole, to nie chciałabym widzieć ich po czasie.

Założyłam więc sobie to konto, poznajdywałam tych znajomych, którzy znają mnie z nazwiska, pozapraszałam, poczytałam co piszą u siebie… i tak po tygodniu eksploracji FB, kiedy byłam zalogowana ale na chwilę przerwałam, by przejrzeć coś innego, ujrzałam informację, że na moim koncie odnotowano podejrzany ruch, z związku z czym:

2017-07-12 (2)

Jakby kto miał problemy z odczytaniem, cytuję:

Prześlij swoje zdjęcie

Prześlij swoje zdjęcie, na którym wyraźnie widać Twoją twarz.

Po przesłaniu nam zdjęcia sprawdzimy je i na trwale usuniemy z naszych serwerów.

I tak mnie zastanawia pod jakim kątem chcą sprawdzać moje zdjęcie, bo zdjęcia profilowego nie wstawiałam, więc w sumie to nie ma znaczenia, czy prześlę zdjęcie swoje czy kogoś innego.

Dziś już nie będę próbowała się zalogować na FB ale jeśli w następnych dniach takie prośby będą się powtarzać będę musiała wrócić do przeglądania fejsa bez zalogowania. Czemuś bowiem nie wierzę w trwałe usunięcie mojego zdjęcia (które nie bardzo wiadomo pod jakim kątem zostanie sprawdzone) z „naszych serwerów”. Zresztą, może ze swoich usuną ale nim to zrobią umieszczą je na cudzych…

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „O próbie wyłudzenia danych

  1. jarek pisze:

    bo to CIA i NWO

  2. Imhit pisze:

    też mam taką informację… facebook wyłudza dane o Tobie. Najpiew zdjęcie, po pewnym czasie numer telefonu a resztę która im będzie potrzebna też po pewnym czasie poproszą. albo zablokują Ci konto na stałe – tak że już się na nie nie zalogujesz.

    • Jukka Sarasti pisze:

      Już nie poproszą. Po tym, jak im się najprawdopodobniej nie spodobało zdjęcie jakie im wysłałam i może próbowali się dodzwonić na nr jaki podałam napisałam na priv do znajomych z FB, żeby zakończyli ze mną fejsbukową znajomość, bo już mnie i tak tam nie zastaną i nawet zdążyłam zapomnieć hasło jakie tam miałam. Monity na maila, że Cukerberg za mną tęskni usuwam ze skrzynki, która i tak była założona tylko na potrzeby założenia konta na FB. Tak oto skończyła się moja przygoda z tą witryną.

Skomentuj

