Miała być nutella

Naszło mnie, żeby zrobić nutellę. Tym razem z nerkowców. Zakupiłam więc rzeczone orzechy, miałam zamiar namoczyć je na noc a następnego dnia zmiksować na masło, dodać do niego wypestkowane daktyle, wanilię i kakao i dalej miksować aż się z tego zrobi pyszne smarowidło do wafelków. Niestety, moje dwa coraz większe szczęścia tak się ucieszyły na widok nerkowców, że gdybym nie dopilnowała to chyba od razu zjadły by całą zawartość opakowania.kulki orzechowe Trzeba więc było działać szybko: pozwiązywać Dzieciom ręce, zakneblować usta i wynieść na balkon na całą noc orzechy bez namaczania wrzucić do malaksera, włączyć maszynę a gdy ta znęcała się nad zawartością zabrać się za drylowanie daktyli. Wiem, że z uwagi na nienajwyższą*  jakość mojego sprzętu należało dać mu trochę odpocząć. Jednak ponieważ niecierpliwe Dzieciątka nogami przebierały to, zamiast po chwili odpoczynku włączać i dalej miał orzechowy na masło przerabiać, wolałam do mąki orzechowej dodać daktyle wraz z całą resztą składników i zmiksować to razem na bardzo gęstą breję. Następnie tę breję wraz z Dzieciem Starszym formowałam w kulki, które obtaczałyśmy w surowym kakao. Tak oto zamiast nutelli mam pralinki. Też dobre, zwłaszcza że bez dodatkowych wafelków/bułeczek i tym podobnych jedzone.

*nienajwyższa to przymiotnik czyli jedno słowo a nie błąd ortograficzny. Nic na to nie poradzę, że czasem w języku rodzimym brakuje mi słów adekwatnych i w związku z tym, żeby w pełni oddać to, o co mi chodzi muszę je sobie sama wymyślać. Stopniowanie tego przymiotnika jest typowe dla wszystkich długich przymiotników czyli nienajwyższa – bardziej nienajwyższa – najbardziej nienajwyższa, chociaż osobiście nie widzę sensu stopniowania tego przymiotnika ale skoro ludzie stopniują przymiotnik: optymalny…

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

