Jabłkowy kisiel domowy

Zamarzył się Dzieciom kisiel. Tak naprawdę nie wiem, jaki jedzą w przedszkolu czyli czy kucharki same przyrządzają ten deser czy robią z gotowców. Ustaliłam jedynie, że kisiel przedszkolny jest w wersji do jedzenia a nie (jak to czasem bywa na stołówkach wszelakich) do picia. Ja w każdym razie jeszcze w sklepie któregoś pięknego dnia uświadomiłam Dzieciom, że kisielu nie kupię, bo po co, skoro go mogę sama zrobić. No i w końcu zrobiłam.

Kisiel jabłkowy

0,7 l świeżo wyciśniętego/odwirowanego soku jabłkowego

0,25 l wody

2-3 łyżki soku z cytryny

2 kopiaste łyżki skrobi z tapioki (robi mniejsze gluty niż ziemniaczana)

2-3 łyżki cukru kokosowego lub innego naturalnego słodzidła (opcjonalnie, jeśli jabłka są nie dość wyraziste w smaku)

2 średnie jabłka

1 kopiasta łyżeczka cynamonu

kisiel

1. Sok jabłkowy i cytrynowy zagotować.

2. W kubku wymieszać wodę ze skrobią.

3. Do gotującego się soku wlać wodę ze skrobią, dodać słodzidło, wymieszać rózgą.

4. Gotować, od czasu do czasu mieszając do całkowitego zgęstnienia.

5. W przerwach od mieszania kisielu obrać jabłka i pokroić w kostkę.

6. Do gęstego kisielu wsypać jabłka, cynamon i jeszcze chwilę podgotować.

7. Przelać do miseczek i w zależności od upodobań – schłodzić lub jeść póki ciepłe.

Z podanej proporcji wyjdą dwie pełne małe miseczki. Ja Dzieciom nie zapełniłam miseczek do końca i resztki wlałam sobie do filiżanki i to właśnie tę moją skromną porcję widać na zamieszczonej fotografii.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „Jabłkowy kisiel domowy

  1. Ja zawsze jem z torebki 😀
    Zapraszam na mojego bloga 🙂

  2. anna pisze:

    Moja teściowa zawsze robiła domowy kisiel z kompotu z wiśni. Pyszny był. 🙂

Skomentuj

