O tworzeniu brzydkiego tortu-nietortu czyli malinowe brownie by Sarasti

Malinowe brownie chodziło za mną już od jakiegoś czasu. Niby uznałam, że na tort urodzinowy to jednak zbyt brzydkie, ale kiedy przeglądałam przepisy na czekoladowe torty, każdy z nich wydawał mi się nie dość czekoladowy i co więcej każdy był zupełnieniemalinowy. Więc uznałam, że lepszy tort brzydki niż niedośćczekoladowy i zupełnieniemalinowy. Czyli zrobiłam to brownie w tortownicy i wyszło, jak widać na urodzinowym obrazku.

Żeby zrobić brownie potrzebowałam:

3 tabliczek (po 100 g każda) gorzkiej czekolady (u mnie to były: Lindt 70% oraz Tesco Swiss 72%, wszystkie bez emulgatorów i tym podobnych)

250 g masła

szczypty grubej morskiej soli

250 g cukru kokosowego

4 jajka

2 kopiaste łyżki surowego kakao

140 g mąki orkiszowej tortowej

200 g mrożonych malin

Procedura tworzenia:

1. W kąpieli wodnej rozpuściłam czekoladę i masło. Mieszałam od czasu do czasu rózgą, żeby masa była jednolita. Odstawiłam do przestudzenia

2. Jajka z cukrem ubiłam na pulchną masę.

3. Do ubitych jaj wlałam cienką strugą przestudzoną masę czekoladową.

4. Do masy czekoladowej stopniowo, łyżka po łyżce wsypałam nieprzesiane kakao i mąkę. Nie chciało mi się przesiewać ale grudek żadnych i tak nie było.

5. Wyłączyłam mikser, do masy dodałam połowę malin.

6. Wylałam masę czekoladowo-malinową na wyłożoną papierem do pieczenia (na dnie) i wysmarowaną masłem (dookoła) tortownicę. Wyrównałam i na wierzch ułożyłam pozostałe maliny.

7. Włożyłam tortownicę do nagrzanego do 180 st. C piekarnika na ok. 40 min. Nim wyjęłam sprawdziłam patyczkiem czy ciasto jest jeszcze surowe czy już tylko wilgotne jak na brownie przystało. Kiedy do wykałaczki przyklejone były tylko okruszki upieczonego ciasta wyjęłam ów brzydki, ale jakże pyszny tort-nietort z piekarnika. Po ostudzeniu przybrałam stosowną ilością świeczek a następnie, po wysłuchaniu 100 lat, 100 lat (czyli jeszcze jakieś 2 – 3 mi zostały) wyśpiewanych przez Dzieci i Małżonka przystąpiłam do konsumpcji…

Źródło inspiracji: 1)

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O tworzeniu brzydkiego tortu-nietortu czyli malinowe brownie by Sarasti

  1. anna pisze:

    I jak konsumpcja? 🙂 Najlepszego! 🙂

Skomentuj

