O planach na przyszły rok i o tym dlaczego nic z tego nie będzie

Kiedy już znudziły mi się rozmowy kwalifikacyjne, w których musiałam przekonywać, że o niczym tak nie marzę jak o pracy w powszechnie znienawidzonej przez ludzi instytucji za najniższą krajową i kiedy uznałam, że kobieta z dwójką dzieci w moim wieku i z moim wykształceniem i doświadczeniem zawodowym na pracę nie ma co liczyć, w bólach dojrzałam do tego, że warto by zacząć prowadzić własną działalność gospodarczą. Pomysł miałam i gdzieś tak w styczniu czy w lutym zamierzałam zacząć wprowadzać go w życie. Tymczasem dziś przeczytałam ciekawy artykuł… i tak sobie wyobraziłam:

Dzwonek do drzwi. Dowolnie wybrany Dzieć: Pizza!!!

Ja: Nie kochanie. Mama chce zacząć zarabiać pieniądze, więc pan przyszedł sprawdzić, czy mama nie jest złodziejką. Jak tylko to udowodnię w sposób nie pozostawiający wątpliwości i znajdę pieniądze na kaucję mogę wziąć się za robotę i próbować zarobić jakieś pieniądze.

To ja już wolę spędzać godziny w kuchni albo przy desce do prasowania. I od czasu do czasu meldować się w urzędzie i tłumaczyć, że znów nie było ofert pracy dla ludzi z moimi kwalifikacjami. Zdecydowanie wolę być pozbawioną ambicji kurą domową niż potencjalną złodziejką, która musi udowadniać, że nie jest słupem.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O planach na przyszły rok i o tym dlaczego nic z tego nie będzie

  1. anna pisze:

    Ja już trzy lata prowadzę jednoosobową firmę pod swoim prywatnym adresem i jeszcze nikt do mnie nie zapukał. A nawet jak zapuka, to i tak warto pracować dla siebie. Nie jest łatwo zarobić na opłaty, ale taka praca daje o wiele więcej satysfakcji, bo robi się to, co lubi, a w dodatku na swój rachunek.

    • Jukka Sarasti pisze:

      Nie zapukał do Ciebie, bo to najnowszy pomysł władzy. Czyli od przyszłego roku (od pojutrza) jeśli zechcę zarejestrować jednoosobową działalność to muszę się liczyć z wizytą urzędników, którzy sprawdzą, czy rzeczywiście prowadzę w domu działalność czy jestem słupem. No i muszę przy rejestracji wpłacić kaucję. Może i było stać Małżonka na to, żeby żona prowadziła działalność nie przynoszącą dochodów (bo tych mi nikt nie zagwarantuje) ale na to, żeby do tego dopłacać… to już przesada.

Skomentuj

