O czasopismach kobiecych

Kupuję choć nie czytuję. Czasem po prostu nie mogę nabyć jakiegoś filmu czy innego gadżetu, bez zakupienia dołączonego do niego czasopisma. W ten oto sposób stałam się posiadaczką grudniowego numeru Elle – po prostu spodobał mi się kalendarz, który nabyłam rok temu, a który miał przytwierdzony prawie na stałe ołówek. Na przyszły rok będę miała taki sam.

Samo czasopismo rozczarowało, bowiem brakło w nim jedynego, co mnie w tego typu prasie interesuje – horoskopu. Najlepiej zarówno na grudzień, jak i na cały przyszły rok. Znalazła się jednak rekompensata: przepis na krem daktylowy. Na jego bazie zrobiłam nutellę w smaku do złudzenia przypominającą tę ze sklepu. Z uwagi na to, iż to była wersja demo nie trzymałam się żadnych proporcji, co gorsza, całkiem świadomie pominęłam jeden ze składników. Ale i tak wyszło rewelacyjnie. Do tego stopnia, że poza mną okazję do spróbowania miał tylko Dzieć Starszy.

dsc05378Krem daktELLEowy

Orzechy laskowe podprażyć na patelni, następnie złuszczyć z nich skórkę. Takie przyprażone orzechy zblendować na masło, następnie dodać pozbawione pestek świeże daktyle, szczyptę albo dwie (ewentualnie więcej) cynamonu oraz pesteczki z jednej laski wanilii. Znów włączyć blender i wyłączyć go dopiero, gdy masa będzie całkiem gładka… albo gdy stanie się podejrzanie gorący. W tym drugim przypadku odczekać jakiś czas i znów miksować. Następnie zrobić sobie dobre, świeżo palone espresso i oddać się rozkoszom zdrowego odżywiania się.

Składnikiem, który świadomie pominęłam było kakao. Po prostu zapomniałam o brownieskach, jakie one smaczne, za to pamiętałam próby łączena daktyli z czekoladą, i ich niekoniecznie zadowalający mnie wynik. Tutaj jednak kakao pięknie by się łączyło z aromatycznymi (bo podpieczone pachną cudownie) orzechami laskowymi. Cóż, ten błąd się jeszcze naprawi… robiąc krem w ilościach wystarczających dla wszystkich członków rodziny.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „O czasopismach kobiecych

  1. Pingback: Miała być nutella | Jak kura pazurem…

Skomentuj

