O Wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym

Ludzie z mojego pokolenia z pewnością pamiętają program Gucwińskich Z kamerą wśród zwierząt. To m.in. dzięki niemu wrocławskie ZOO było słynne na całą Polskę. Dzięki temu zdołałam je znienawidzić. Nie przepadałam bowiem za oglądaniem dużej ilości zwierząt upchniętych na małych przestrzeniach, a bywać musiałam dość często, bo rodzina poza Wrocławiem liczna, więc jak ktoś kiedyś wpadał na dłużej, to jednym z punktów programu była wizyta w ZOO. Z racji pracy zawodowej wiedziałam kiedy ZOO zmieniło dyrektora i że nowy wprowadził bardzo duże zmiany, jednak i tak mnie tam nie ciągnęło. Tymczasem moje Dzieci któregoś pięknego jesiennego dnia poprosiły, by zabrać je do ogrodu zoobotanicznego, bo były już to z rodzicami to z przedszkolem i chciały jeszcze raz. Wówczas, odmawiając obiecałam, że jak pojedziemy do Wrocławia to tam pójdziemy do ZOO. Obietnicy dotrzymałam… i żałuję. Konkretnie to żałuję, że byliśmy tam jesienią i w dodatku, że byliśmy tam w dniu wyjazdu do domu, więc pobyt nie mógł być tak długi, jak chciałabym, żeby był. Teraz bowiem zwierzęta hodowane są tam tak, by można je było przy sprzyjających okolicznościach powrócić do życia w warunkach naturalnych. Ryby mogę oglądać nie tylko wokół siebie ale i nad głową. Niektóre zwierzęta morskie zaś mogę podziwiać z tarasu widokowego. Dla dzieci (do lat 14) jest park linowy – czynny tylko w sezonie letnim i za dodatkową opłatą. I co też ważne: na teren ogrodu zoologicznego nie można wchodzić z balonikami ani też nie można na terenie ogrodu handlować czymś takim. Pamiętam, że dawno, dawno temu Gucwińscy już o tym mówili, że kolorowe a zwłaszcza błyszczące baloniki drażnią zwierzęta mimo to można je było nabyć tuż przed wejściem. W ogrodzie zoobotanicznym w Toruniu też sprzedają balony. Nawet nie tuż przed ogrodem ale na jego terenie. To był właśnie jeden z powodów, dla którego nie chciałam tam Dzieci znów zabierać – za pierwszą (i jak dotąd jedyną) naszą bytnością w tym przybytku Dzieciom mocno się nie spodobało, że nie chcieliśmy im tego kupić.

dsc04993

dsc04997

dsc05003

dsc05008

dsc05019

dsc05033

dsc05030

dsc05040

dsc05043

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

