O (de)serkach

W sklepie

– Mama, kup mi serek waniliowy!

– Nie.

– Kup!

– Nie.

– Dlaczego?

– A po co, skoro mogę ci zrobić?

– Ale kup!

Sarasti bierze do ręki serek, o który prosi Dzieć i czyta na głos:

– Twaróg, cukier, syrop glukozowo-fruktozowy, pektyny, aromat. Widzisz, nawet wanilii tam nie ma. A ja ci mogę zrobić z prawdziwą wanilią, jest w domu.

– I z cukrem brązowym?

– Tak, i z cukrem brązowym. Widzisz, tu nawet nie ma cukru brązowego.

Pakuje do koszyka serek, Mój ulubiony z Wielunia.

– Fuj! To obrzydliwe!

– Skąd wiesz? Jadłaś?

– Nie, ale to ohida – odpowiada Dzieć i wkłada do swojego koszyka serek mascaropne.

W domu

Sarasti zaczyna robienie (de)serka waniliowego od porcji dla siebie. Tak całkiem nieprzypadkowo właśnie od siebie zaczyna. Nakłada do płaskiej, dużej filiżanki Mój ulubiony serek, dodaje cukier kokosowy, nasionka z połowy wanilii i odrobinę jogurtu greckiego Zott bez mleka w proszku. Uciera to wszystko łyżeczką. Wchodzi Dzieć.

– To dla mnie?

– Nie, to dla mnie. Dla ciebie zrobię za chwilę.

– Mogę spróbować?

– Ale to ten ohydny serek – odpowiada Sarasti, ale podaje Dzieciowi łyżeczkę do oblizania. Dzieć oblizuje łyżeczkę, zabiera filiżankę.

– Dziękuję – mówi wychodząc z kuchni z filiżanką z (de)serkiem w ręku. Sarasti bierze drugą filiżankę i zaczyna robić (de)serek dla siebie. Ten sam, ohidny z Wielunia. Mascarpone ląduje w lodówce i tam czeka na lepsze czasy.

 

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „O (de)serkach

  1. anna pisze:

    Sprytnie. 🙂

  2. silnaemocja pisze:

    A na mojego takie sposoby nie działają 😦

Skomentuj

