O majstrowaniu przy przepisach

Dzień Dziecka dziś był. I minął. I dobrze, bo Dzieci znów mi ciśnienie podniosły… A z drugiej strony jest mi źle i smutno, bo… nieważne dlaczego, ważne, że tak jest. Więc skoro jest mi źle i smutno i w dodatku był Dzień Dziecka, to czymś mniej trwałym niż prezenty należało siebie i Dzieci uszczęśliwić.

Do uszczęśliwiania posłużył mi przepis, którym się ostatnio podzieliła ze mną Kura Domowa z zaprzyjaźnionego kurnika. Rzecz w tym, że mi w owym przepisie czegoś zabrakło. No bo skoro orzechy, kakao, miód i mleko – to po co to piec, skoro można zjeść na surowo, ewentualnie, żeby trochę konsystencję poprawić, dodać nieco oleju kokosowego i wstawić do lodówki na czas jakiś. Skoro zaś mam piec, to warto by czymś to ciasto związać. Ponieważ na chłodzenie czasu już nie było, bo jutro to już nie będzie Dzień Dziecka tylko dzień jednego konkretnego Dziecia, a to już zupełnie inna okazja do świętowania, postanowiłam to upiec

Ciasto orzechowo-kakaowe

2 duże jajka ubić z 4-5 łyżkami płynnego miodu  (u mnie spadź iglasta). Do puszystych jaj wsypać 200 g dowolnie wybranych mielonych orzechów (u mnie kupne włoskie mielone) i 4 łyżki ciemnego kakao. Zmiksować szystko na jednolitą masę i wylać do małej prostokątnej foremki, wyścielonej papierem i wysmarowanej masłem (do samego papieru ciasto przywiera).

Piec ok. 30 min. w temp. 180 st. C. Ku mojemu zdumieniu, ciasto trochę wyrosło…

Mój Dzieć Starszy to taka anomalia przyrodnicza – narząd węchu ma umiejscowiony w dłoniach i na języku. Ponieważ ciasto mu zapachniało w związku z czym wąchał je dość intensywnie, to, co pozostało stanowczo nie nadawało się do fotografowania. Nieważne, i tak zbyt fotogeniczne nie jest. Ale to chyba nie ma znaczenia, prawda?

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

