O hasłach motywacyjnych i ich realizacji

Do niedawna hasło motywacyjne, wyczytane swojego czasu na siłowni: tyłek sam się nie zrobi uważałam za idiotyczne, gdyż kiedy prowadzi się kanap(k)wy styl życia, to rzeczony tyłek robi się sam. Widać jednak mój styl życia jest nie dość kanap(k)owy, gdyż moje dżinsy w rozmiarze XXXXXXXXXXXXXL wciąż nie chcą seksownie opinać mojego tyłka, mimo iż funduję mu czekoladę na gorąco, jaglanki czekoladowe, puddingi czekoladowe i trochę innych, nie zawsze czekoladowych atrakcji. Ponieważ zakupy  same się nie zrobią, a i nie wszystko warto kupować przez internet, podobnież samo się nie zrobi pranie, prasowanie i zmywanie, nie mogę większej niż do tej pory ilości czasu spędzać w pozycji siedzącej. Warto więc by pomyśleć o zwiększeniu ilości endorfin kalorii w diecie. W związku z powyższym postanowiłam zrobić ciasteczka czekoladowe; do ich środka dodać czekolady, następnie zaś wierzch posypać czekoladą. I dla urozmaicenia – krówkami, które miały zastąpić białą czekoladę. Tak więc, korzystając ze znalezionego w sieci z przepisu na ciasteczka cookies z kawałkami czekolady zrobiłam wersję autorską, nieznacznie tylko różniącą się od oryginału… choć zdecydowanie mniej fotogeniczną.

Potrójnie czekoladowe cookies z krówkami

(ok 15 dość sporych ciastek)

DSC03357220 g czekolady (u mnie tesco Swiss 72%) rozpuścić w kąpieli wodnej z 60 g masła. Odstawić do wystudzenia.

2 duże jajka ubić ze 150 g cukru kokosowego na puszystą masę. Do masy powoli dodawać wystudzoną mieszankę maślano-czekoladową. Następnie, nie przerywając miksowania, stopniowo wsypywać 110 g przesianej mąki orkiszowej pełnoziarnistej wraz z 0,5 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia i 0,5 łyżeczki soli (u mnie kłodawska).

Kiedy ciasto będzie jednolite przerwać miksowanie i wsypać do niego 100 g posiekanej gorzkiej czekolady (tym razem Bellarom 75% z Lidla) oraz 40 g posiekanych krówek (u mnie z Rossmana, na śmietanie a nie na mleku w proszku). Dokładnie wymieszać łyżką.

Ciasto nakładać łyżką na wyłożoną pergaminem blachę i formować okrągłe ciastka.

Na wierzch ciastek układać pokrojone w kostkę 20 g gorzkiej czekolady (tym razem tesco Swiss 85%) i 20 g krówek, również posiekanych w kostkę.

Piec 20 min. w temp. 160 st. C.

Nie jestem pewna, ale przy tych ciastkach tyłek też się chyba nie zrobi… Za dużo chętnych na nie.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

14 odpowiedzi na „O hasłach motywacyjnych i ich realizacji

  1. żałuję, że nie mam odpowiedniego piekarnika do ciasteczek…

  2. zosiako pisze:

    a tyle razy sobie obiecywałam, nie czytać Twojego bloga wieczorem 🙂 chociaż może i lepiej, bo sklepy pozamykane więc nie mam gdzie kupić składników 😉 a jutro wróci zdrowy rozsądek, mam nadzieję 🙂 słodyczy przy sterydach się nie spożywa, więc zostaje polizać ekran …

    • Jukka Sarasti pisze:

      Mam nadzieję, że nie dotykowy? 😉
      Zdecydowanie takie rzeczy to tylko wieczorem. Kiedyś, kiedy pracowałam i miałam w pracy chwilę na internet, to jak znalazłam ciekawy przepis to już w drodze do domu kupowałam składniki. A skoro nie możesz to niech Ci się przyśnią te ciastka, jak z nich robaki wychodzą, może Ci się odechce 😉

      • zosiako pisze:

        Ty faktycznie potrafisz człowieka wesprzeć 😉 jak sobie wyobraziłam te robale to mi się wszystkiego odechciało…

      • Jukka Sarasti pisze:

        Teraz ważne, żeby Ci się sterydów nie odechciewało 🙂 A kiedy już w końcu zadziałają przyjdzie czas na inne przyjemności.

  3. julia.presz pisze:

    Jeeeeju ale rozpusta 😉 Kuszące te ciasteczka 🙂

  4. anna pisze:

    Moje dżinsy jednak wystarczająco mocno obciskają tyłek, więc ciasteczka odstawiam. 🙂

Skomentuj

