O zdrowych ciasteczkach

Wiem, ciasteczka, podobnie jak i wszelkie inne słodycze, z zasady są niezdrowe. Ale co zrobić, jak wariuję od siedzenia 24h/dobę z chorymi Dziećmi. Jakoś trzeba się ratować, a im przy okazji zatkać paszcze. W dodatku takie przyprawy jak imbir i cynamon powinny wyjść im na zdrowie. Tak więc zafundowałam im ciasteczka korzenne z kakao.

Ciasteczka korzenne z kakao

DSC03229200 g bezglutenowej mąki owsianej
150 g mąki jaglanej
230 g schłodzonego masła
150 g cukru kokosowego
4 kopiaste łyżki surowego kakao
1 jajo
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1 łyżeczka mielonego imbiru
nasiona z 1 laski wanilii
2 kopiaste łyżeczki cynamonu cejlońskiego

Mąki, sodę, kakao, imbir i cynamon przesiać na stolnicę. W powstałym kopczyku zrobić wgłębienie. Dookoła kopczyka rozsypać cukier, sól, nasiona wanilii i pokrojone w kawałki masło. We wgłębienie wbić jajko. Ciasto siekać szybko nożem, następnie wyrabiać rękami. Z wyrobionego formować kulki, układać je na blasze i spłaszczać. Piec ok. 8 min. w temp. 190 st. C. Suszyć na kratce. Z podanej proporcji wyszło mi 24 ciastka. Cudownie kruche i cudownie kakaowe. Z uwagi na to, że nie przepadam za połączeniem piernika z czekoladą, wybrałam tylko te przyprawy, których dodałam. Gdyby te ciastka miały być dla mnie i tylko dla mnie, to chyba poprzestałabym na pieprzu kajeńskim, który mi zdecydowanie bardziej do kakao i czekolady pasuje niż większość przypraw korzennych.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O zdrowych ciasteczkach

  1. fajny przepis i zdecydowanie z tych zdrowszych!

Skomentuj

