O końskich wariacjach II

DSC02472Magiczne ciasteczka z dziurką by Srasti

250 g masła

8 łyżek cukru kokosowego

3 – 4 łyżki kwaśnej śmietany

500 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej

4 żółtka

1 łyżeczka mielonego cynamonu

1 łyżeczka mielonego cynamonu cejlońskiego

trochę stopionego masła

Z masła, 4 łyżek cukru, śmietany, maki i żółtek zagnieść szybko gładkie ciasto i na co najmniej godzinę włożyć do lodówki.

Pozostały cukier wymieszać z cynamonem zwykłym i cejlońskim.

Po wyjęciu ciasta z lodówki rozwałkować je na grubość 3 mm i foremką lub szklanką wykrawać krążki. Mniejszą foremką lub kieliszkiem wykrawać w krążkach dziurki. Ciastka układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze, posmarować masłem topionym i natychmiast posypać cukrem z cynamonami.

Ciastka piec w temp. 180 st. C ok. 15 min. następnie studzić na kratce.

Użyłam dwóch cynamonów ponieważ cynamon zasadniczo jest zdrowy w rozsądnych ilościach. W każdych ilościach zaś zdrowy jest cynamon cejloński, który nie zawiera kumaryny… i wygląda na to, że tym, co ja w cynamonie lubię najbardziej jest właśnie rzeczona kumaryna, bowiem cejloński nie smakuje mi tak, jak „normalny” cynamon, czegoś zdaje mu się brakować. Więc cynamon „normalny” dla smaku, cejloński – dla zdrowia.

Jak już z samego przepisu można się domyślać, ciasteczka nie są szczególnie słodkie. Mnie to jednak nie przeszkadza.

Przepis, podobne jak i pozostałe przyszłe końskie wariacje inspirowany jest książką My Little Pony. Moja ciasteczkowa książka kucharska.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „O końskich wariacjach II

  1. zosiako pisze:

    a obiecałam sobie, że nie będę czytać Twojego bloga wieczorem… pies zdechł.

Skomentuj

