O puddingach śniadaniowych

Podobno jeśli idzie o walory zdrowotne to nasze siemię lniane w niczym nie ustępuje szałwii hiszpańskiej. Zdecydowanie jednak ustępuje ceną. Czyli czasem warto spróbować zastąpić puddning z chia puddingiem z siemienia. Zwłaszcza że jak powiadają: swoja trucizna mniej truje, swój lek bardziej leczy. A w przeciwieństwie do szałwii hiszpańskiej, która – jak sama nazwa wskazuje – występuje w Ameryce Południowej, len znany jest w Polsce od wieków.

Przez dłuższy czas miałam opory przed robieniem puddingu lnianego, ponieważ pamiętałam, że siemię lniane zalane wodą nie tylko pęcznieje, ale robi się obrzydliwie glutowate w konsystencji. Pudding z chia taki glutowaty nie był, więc przez długie miesiące byłam mu wierna. Aż w końcu stwierdziłam, że coś z tym siemieniem, które posiadam zrobić trzeba. Więc wieczorem wsypałam do dużej filiżanki 2 łyżki siemienia lnianego, 3 łyżki posiekanych migdałów, trochę jagód goji, trochę żurawiny do smaku, zalałam to wszystko maślanką i wymieszałam. Tak przygotowaną mieszankę przykryłam talerzykiem i zostawiłam na noc. Teoretycznie powinnam wstawić to do lodówki, jednak w kuchni i tak grzejnika nie włączam, więc nocą jest tam chłodno i nie ma obawy, że zbyt wysoka temperatura zaszkodzi puddingowi.

Rano okazało się, że puddnig z siemienia od puddingu z chia różni się tylko wyglądem… Choć gdybym użyła ciemnego a nie złocistego siemienia, to nawet wygląd obu śniadań byłby zbliżony. Czyli czasem warto zamienić południowoamerykańską szałwię hiszpańską na nasze polskie siemię lniane. Taniej wyjdzie. A że mniej egzotycznie zabrzmi? Cóż, zawsze warto być patriotą. Ostatnimi czasy nawet bardziej niż dawniej.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O puddingach śniadaniowych

  1. anna pisze:

    A lubisz prażone siemię lniane? Bo ja ostatnio odkryłam, że jak się je upraży na patelni, to pychotka! 🙂

Skomentuj

