O jesiennej herbacie

DSC02274Do zaparzacza wsypujemy zieloną herbatę liściastą, kilka kawałków liofilizowanego ananasa, parę plasterków pigwy i kilka plasterków imbiru. Wszystko to zalewamy gorącą (ok. 80 st.C) wodą i parzymy 3-5 minut. Po upływie tego czasu wyjmujemy z dzbanka zaparzacz i odkładamy go w bezpieczne miejsce, bo herbata może się jeszcze przydać. W końcu zieloną herbatę można parzyć podobno do pięciu razy, choć ja parzę maksymalnie trzy. Dzbanek z naparem ustawiamy na podgrzewaczu i o ile pamiętamy, żeby wymieniać wypalone świeczki to mamy gorącą herbatę przez cały dzień. Wiem, można zaparzyć i wlać do kubka termicznego albo po prostu trzymać w termosie, ale mnie się już cieplej robi na sam widok szklanego dzbanka i płonącego pod nim podgrzewacza, dlatego zdecydowanie wolę tę opcję.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „O jesiennej herbacie

  1. chmurykultury pisze:

    Zrobię na pewno ❤ Brzmi rewelacyjnie, tylko skąd ten ananas wytrzasnę? 😉 U mnie Almy brak 😀
    P.S. Zrobiłam zdjęcie do przepisu na mojego drugiego bloga 😛 W sumie to dla Ciebie i przez Ciebie 😛 Jeszcze tylko muszę znaleźć czas na napisanie notki… 😉

    • jukkasarasti pisze:

      U mnie Alma daleko, w sumie nawet nie wiem gdzie i czy w ogóle. Ja go kupiłam na targowisku w pawilonie z ekologiczną żywnością 😉
      Na zdjęcia poczekam cierpliwie… Cieszę się, że smakowało, i że pomysł się spodobał 🙂

  2. Marszka pisze:

    Brzmi baardzo zachęcająco 🙂

Skomentuj

