O kawie pomocnej przy galopującej depresji

Kawa taka wygląda obrzydliwie, ale ponieważ kawa dobra na chłodni jesienne dni to kawa gorąca, zamiast kontemplować jej wygląd warto pić ją co prędzej. Dlatego zdjęcia nie będzie.

W dużej filiżance robimy espresso. Do tego espresso dolewamy ogrzanego mleka kokosowego i odrobinę domowej produkcji esencji waniliowej czyli wódeczki (choć rum z pewnością byłby smaczniejszy, ale akurat nie miałam) w której już od dłuższego czasu moczą się wypatroszone laski wanilii. Taką tłustą kawę dosładzamy jeszcze odrobiną melasy z karobu i… pijemy póki gorąca wspominając dawne czasy, kiedy się chodziło na kawę do Pożegnania z Afryką, w której to kawiarni już od progu czuć było podobne aromaty. Choć wówczas mleka kokosowego do kawy nikt nie serwował. Po takiej kawie galopująca depresja zwalnia na tyle, by pozwolić ubrać się i wyjść z domu mimo deszczu, by zakupić ryby na dzisiejszy obiad.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

8 odpowiedzi na „O kawie pomocnej przy galopującej depresji

  1. lilit8 pisze:

    Po kawie, nawet słabej, strasznie mną telepie. Cieszę się, że Tobie pomaga przy galopującej depresji! Nie musisz więc rezygnować z tego smacznego napoju.

  2. Ania pisze:

    A ja ostatnio byłam na detoksie kawowym. Od paru tygodni w ogóle nie pijam, co dla mnie jest wysiłkiem, gdyż wypijałam nawet 3 kawy do południa i 3 po południu.

    • jukkasarasti pisze:

      No, ja aż tyle nie pijam. Nie przekraczam ilości 3 siekier dziennie… właśnie dlatego pilnuję, żeby nie przekroczyć, żebym nie musiała robić sobie detoksu. Bo dla mnie życie bez kawy to nie życie.

Skomentuj

