500. O dietetycznej kawie

śmietana9Wiem, zazwyczaj pijam espresso, czarne i gorzkie, więc trudno o mniej kaloryczną kawę. Inną sprawą jest już ilość kalorii tego, co do tej kawy jem, bo z tym to bardzo różnie bywa. Czasem jednak nachodzi mnie na kawę z dodatkami. O kawie z lodami (nieodmiennie waniliowe Grycana) już pisałam. Tymczasem jednak – czego nie da się ukryć, choćby nie wiadomo jak się chciało – nadchodzi jesień a wraz z nią chłody, więc kawa powinna jednak być gorąca. I syta. Można więc ją nasycić na przykład bitą śmietaną. Choćby po to, żeby uczcić fakt, że moja ulubiona śmietana bez dodatków pojawiła się w sklepach lokalnej sieci supermarketów. Kiedy jednak człowiek przywykł, że śmietana, żeby się dobrze ubiła powinna mieć jakieś dodatki: a to karagen, a to mączkę chleba świętojańskiego, a to pektyny to zaczyna wątpić czy śmietana, która ma w składzie tylko śmietanę, da się ubić na sztywno. Poza tym wypadałoby ją czymś dosłodzić.skład śmietany Więc zamiast gnać do najbliższego spożywczaka po jakiś śmietanfix dodałam stevii z inuliną. O inulinie (zdaje się, że to źródło błonnika) czytałam w Kuchni polskiej bez pszenicy, że jako słodzik wprawdzie się nie sprawdza (faktycznie, kiedyś jadłam cukierki inulinki – mdławe toto jakieś, o smaku bliżejnieokreślonym) ale jako zagęstnik do piany z białek czy bitej śmietany, to a i owszem. Więc po minucie ubijania śmietany dodałam do niej łyżkę tej stevi z inuliną po czym jeszcze chwilę poubijałam.kawa I taką ubitą obrzydliwie słodką (tak, nadal twierdzę, że stevia smakuje obrzydliwie) nałożyłam sobie na kawę. I tak dla ciekawszego efektu posypałam lawendą. I nadal nie wiem, jak się lawenda komponuje z kawą, bowiem warstwa śmietany była tak duża, że zdążyłam zjeść śmietanę z lawendą nim dotarłam do kawy. Stawiam jednak, że połączenie kawy z lawendą to średnie połączenie – dwa intensywne aromaty to jednak o jeden za dużo. Nie wiem kiedy eksperyment powtórzę, ponieważ przy okazji innego deseru zjadłam tyle tej bitej śmietany, że odrzuciło mnie na czas jakiś od tłustych wyrobów mlecznych.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „500. O dietetycznej kawie

  1. annaa72 pisze:

    Nie lubię kawy z bitą śmietaną, ale piłam gdzieś kawę z dodatkiem płatków róży i bardzo mi smakowała. Może lawenda byłaby odpowiednia bez śmietany?

  2. zosiako pisze:

    a jaką czarną standardowo kupujesz? do kawy proponuję spróbować waniliowe lody Jak dawniej. moim zdaniem ciekawa alternatywa dla grycana 🙂 najlepiej z likierem czekoladowym (mniam)

    • jukkasarasti pisze:

      Lavazza oro. O ile jest w promocji, 22 PLN za 25 dag kawy to nie dam, bo mi to na niecały tydzień starcza. Tak więc inne też kupuję, choćby dlatego, że trzecie opakowanie z rzędu tego samego nie smakuje już tak dobrze 😉 Czytałam skład chemiczny lodów Jak dawniej. Nie pamiętam co mi się tam nie podobało, ale coś musiało być. Grycan ma najczystszy skład chemiczny spośród lodów, które przeglądałam.

Skomentuj

