O niedotrzymywaniu obietnic

Na wieść o tym, że zaciążyłam, sprawca ciążenia oświadczył, że nie mam co liczyć na to, że on będzie spacerował z dzieckiem. Na co ja mu oświadczyłam, że on może zapomnieć o schabowych mojego autorstwa. Zdarzyło mu się jednak, że bywał zmuszony złamać obietnicę… Mnie złamanie mojej zajęło trochę więcej czasu. Ale to nie ze złości czy z przekory. Moja obietnica była podyktowana troską o moją wątrobę i o zdrowie Ojca Dzieci, wówczas jeszczenieMałżonka.

Skoro jednak nie jestem etatową małżonką latającą na ścierce czy odkurzaczu, bo tego nie lubię, zajmuję się przeglądaniem blogów. Między innymi kulinarnych. Stamtąd dowiedziałam się o czymś, na co, ku własnemu zdziwieniu, sama jakoś nie wpadałam, a mianowicie o tym, że takie kotlety mielone to można piec a nie smażyć. Ponieważ jedyną wadą tej metody są koszta – prąd cokolwiek więcej kosztuje niż gaz – piekłam kotlety dość często, zwłaszcza od kiedy Dzieć Starszy radośnie zakomunikował mi, że pulpetów nie lubi.

Jakiś czas później zgadałam się z Ciocią Gabit, która też zasadniczo zdrowo się odżywia, że ona też piecze kotlety, ale uprzednio moczy je przez noc w maślance. Najpierw oczy mi wyszły z orbit tak, że gdyby nie okulary to pewnie by całkiem wypadły, później zaś zrozumiałam, że ona nie mielone kotlety moczy w maślance tylko schabowe tudzież piersiowe. Okazało się, że tak namoczone mięso jest później delikatniejsze. I w porze obiadowej wystarczy wyjąć kotlety z tej, doprawionej wedle uznania maślanki, obtoczyć w panierce, ułożyć na wyłożonej pergaminem blasze i włożyć do nagrzanego do jakichś 180 st. C piekarnika. Za panierkę mogą służyć: panierka złoty kurczak Knorra, mielone migdały, bułka tarta, otręby owsiane, płatki jaglane błyskawiczne, częściowo utłuczone ziarna sezamu tudzież siemienia lnianego, płatki kukurydziane wolne od cukru i GMO czy co kto sobie jeszcze zamarzy. Kiedy kotlety się pieką, można obrać ziemniaki (o ile nie zrobiło się tego wcześniej) i wstawić na gaz. Kiedy ziemniaki zakipią warto, po ich posoleniu, poprzewracać kotlety na drugą stronę.

Zalety pieczonych kotletów schabowych/piesiowych:

– delikatne mięso,

– nigdy nie wychodzą suche,

– mniej kalorii i cholesterolu,

– nie pryska tłuszcz przy smażeniu,

– nie trzeba stać nad tym i patrzeć, żeby się nie przypaliło, w trakcie pieczenia można zająć się czym innym.

Wady:

-koszty finansowe pieczenia nieco wyższe niż koszty smażenia,

– panierka nie oblepia ich tak, jak zwykłych, otaczanych w jajku i smażonych schabowych,

– panierka nie jest chrupiąca.

Reasumując: chrupiąca panierka albo zdrowie – wybór należy do Ciebie. No, chyba że znasz sposób na panierkę chrupiącą zdrowia nie rujnującą. W takim przypadku proszę o podzielenie się recepturą.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O niedotrzymywaniu obietnic

  1. chmurykultury pisze:

    Ja np.zeby ciasto od pizzy było chrupiące to zanim wstawię do piekarnika posypuję całą blachę kaszą manną i wtedy wykładam ciasto na pizzę na blachę, chociaż nie wiem czy w przypadku kotletów kasza manna by się sprawdziła 😉 p.s.kotlety mielone to najbardziej lubię te oszukane – bez mięsa, z ugotowanych na twardo jajek 🙂

    • jukkasarasti pisze:

      Chyba by się przykleiła do reszty panierki… Ale może któregoś razu sprawdzę z manną orkiszową.
      Jajka ugotowane lubię. Ale od kiedy za lat szczenięcych wymiotowałam pastą jajeczną, jajka ugotowane nie podlegają u mnie żadnym dalszym przeróbkom. Po prostu – ugotuję i zjadam. Czasem z warzywem, czasem z solą a czasem tylko ze smakiem 😉

Skomentuj

