O prawie

Naszło mnie na jakąś nutellę do wafelków ryżowych. Więc sobie zrobiłam. Taką z kajmakiem, czekoladą i orzechami arachidowymi.

200 g niesolonych prażonych orzechów zmieliłam w blenderze na masło orzechowe. Takie niezupełnie gładkie, z wyczuwalnymi drobinkami orzechów.

Z 0,5 l mleka pełnego, z mlekomatu oraz 250 g cukru trzcinowego dark muscowado, 100 g gorzkiej czekolady do wypieków (52%) z Biedroni ugotowałam kajmak. Po zdjęciu z gazu dodałam 2 łyżki oleju kokosowego extra wirgin. Kiedy kajmak nieco przestygł wymieszałam go masłem orzechowym i dużą szczyptą soli kłodawskiej, która została mi po kiszeniu ogórków. Nie wiem dlaczego, ale lubię czuć sól nie tylko w smaku, więc prawie zawsze dodaję ją na końcu, żeby się nie zdołała całkowicie rozpuścić. Gotową masę przełożyłam do słoiczków, a kiedy ostygła – włożyłam do lodówki.

Nutella czy raczej peanutella smakuje prawie jak Snickers®. Od dawna jednak wiadomo, że „prawie” czyni różnicę. Czasami – jak to ma miejsce w tym przypadku – różnicę na korzyść.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

14 odpowiedzi na „O prawie

  1. annaa72 pisze:

    Mniam, mniam. Ty to potrafisz człowiekowi smaku narobić, chyba zaraz polecę do kuchni coś upichcić. 🙂

  2. chmurykultury pisze:

    Przypomniałaś mi tym wpisem, że muszę kupić olej kokosowy. Jego brak ogranicza mnie w kuchni :p

  3. zosiako pisze:

    och losie, czemu ja Cię czytam o tej porze??!! do najbliższego sklepu mam 20km; będę się oblizywać do rana …

  4. Kaaisa pisze:

    Czytałam o tej Twojej „peanutelli” wczoraj w nocy i doprowadziło mnie to niemal na skraj załamania nerwowego… 😉 Nutelli w słoiczku – brak, orzechów, coby sobie strzelić takie mazidło jak Twoje – brak, zwykłej czekolady – brak, choć zazwyczaj różniste tabliczki wysypują mi się z szafek… Takiego smaku mi narobiłaś, a tu w taka nędza! Skończyło się na tym, że rzuciłam się z łyżką na miód 😀

Skomentuj

