O wypiekach świątecznych X

Czyli babeczki dla babeczek z okazji Dnia Babeczek… znaczy Kobiet. Wiem, że to już było, babeczki z truskawkami też już były. Robione dokładnie 8. marca. Tylko dopiero dziś o nich piszę… żeby nie zapomnieć jak były dobre. Choć z glutenem.

Skład:

200 g mąki orkiszowej typ 700

2/3 szkl. bezglutenowych płatków owsianych

1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia

1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

2 jaja

150 g brązowego cukru trzcinowego typ demerara

wnętrze 1 laski wanilii

150 g masła

300 ml maślanki (jogurt bez mleka w proszku też może być)

ok. 200 g mrożonych truskawek

Mąkę wymieszałam z płatkami owsianymi, proszkiem do pieczenia, wanilią i sodą oczyszczoną.

Jaja rozmąciłam, dokładnie wymieszałam z cukrem, roztopionym masłem i maślanką.

Wszystkie składniki połączyłam ze sobą po czym dodałam do nich pokrojone na cząstki truskawki.

Ciasto wlałam do wysmarowanych masłem silikonowej formy na 6 muffin w kształcie różyczek oraz do dwóch Myszek Minnie i dwóch misiów (to dla Dzieci). Ogólnie przepis był na 12 muffin, ale foremki dziecięce były większe.

Ciasto piekłam ok. 25 min. po czym jeszcze przez kilka trzymałam w foremkach.

Na wypadek, jakby kogo interesowało, dlaczego mąka orkiszowa, ale płatki owsiane to już bezglutenowe, proszek do pieczenia takoż. Płatki bezglutenowe, bo akurat takie miałam, bo generalnie staram się kupować owies bezglutenowy. A proszek do pieczenia? Jeśli nie jest bezglutenowy, to zawiera mąkę pszenną, a tej nie używam.

Podobno też foremek silikonowych nie trzeba smarować masłem ani innym tłuszczem. Może i tak, jeśli są gładkie, ale moje róże i Minnie (misie już nie) pełne są krzywizn i zakamarków i z doświadczenia wiem, że ciasto lubi te zakamarki i dopiero jak piec w wytłuszczonej formie, to ładnie i bez problemów ją opuszcza.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

