O smakach i aromatach

Skoro Święta już tuż tuż, znów się opierniczam. I zauważam, że od kiedy po raz pierwszy zrobiłam pierniczki z tego przepisu, teraz każde bez dodatku melasy mają dla mnie jakiś taki nijaki smak. Oczywiście, może gdyby zrezygnować z melasy ale jednym miodem, jakiego używać był gryczany lub spadziowy to nadal pierniczki miałyby wyraz, jednak spadź i gryka to najdroższe rodzime miody… i w dodatku trochę szkoda tak dobrych miodów do ciast, skoro pod wpływem temperatury tracą one swoje właściwości zdrowotne. Więc jest melasa. I coraz więcej przyprawy. Własnymi okaleczonymi dłońmi tłuczonej w moździerzu (dłonie okaleczone od spotkania z otwieraczem do konserw a nie od tłuczenia). Oczywiście nie wszystko tłukę samodzielnie – imbir mam mielony, a gałkę muszkatołową to na tarce ucieram, bo utłuc to raczej trudno. Ale już cynamon, od kiedy zakupiłam cejloński, to spokojnie tłukę. I kiedy tak piekę te pierniczki, to nic a nic aromatu nie czuję. Kiedy je lukruję – takoż. Kiedy upierniczam choinkę (no dobra, Dzieci to robią, ja tylko nawlekam nici na pierniczki, Małżonek nici te związuje a Dzieciątka wieszają na choince) to też nie czuję ich zapachu. Jednak już nieco później, kiedy mijam choinkę, to się nagle głodna robię… tak ładni mi te ozdoby choinkowe pachną. A w tym roku w dodatku mam prawdziwą, żywą choinkę.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O smakach i aromatach

  1. lilit8 pisze:

    Twoją upierniczoną, żywą choinkę dekoruję życzeniami ZDROWYCH i WESOŁYCH ŚWIĄT 🙂

Skomentuj

