O zawieszeniu

DSC00307Przez całą zimę wisiały mi na balkonie plastikowe karmniki dla sikorek. Do tego do barierki w bardzo prymitywny sposób przywiązany był normalny, tradycyjny karmnik. Latem zdjęłam te dla sikorek, wychodząc z założenia, że o tej porze roku to te ptaszki mają co jeść. Wczesną jesienią, przy okazji remontu pokoju dziecięcego trzeba było zdjąć i ten tradycyjny, drewniany. I tak sobie leżały – te plastikowe w szafie, ten drewniany – na podłodze balkonu. DSC00302Aż w końcu nadszedł ten moment, że w Lidlu pojawiła się karma dla sikorek, więc ja, widząc, że ptaszki kończą wyjadać jarzębinę z najbliższego drzewka, karmę zakupiłam, na powrót przymocowałam drewniany karmnik i zawiesiłam dwa plastikowe, po czym napełniłam je paszą… Teraz siedzę sobie w pokoju, patrzę przez okno na balkon i się zawieszam. Zamiast robić coś konkretnego po prostu obserwuję zachowanie ptaszków. Jak niepewnie chodzą po barierce, oglądają karmniki, po czym odlatują. Później wracają, i albo wczepiają się nóżkami do kratkowanego plastikowego albo siadają na daszku drewnianego. Potem z tego daszku przenoszą się albo do wnętrza „domku” albo na któryś z wiszących. 2 sir=korkiNiekiedy po kolei podlatują do wiszącego i albo przyczepia się tam kilka na wspólne ucztowanie albo do posiłku zasiadają pojedynczo a reszta czeka na swoją kolej. Niektóre nawet nie zasiadają – po prostu zaczepią się pazurkami, chwycą nasionko słonecznika albo ziarnko kaszy i dalej lecą. Zdarza się, że taka sikorka podlatuje pod okno i siada na parapecie… co mi się już mniej uśmiecha, bo co innego mieć poręcz w guanie, a co innego parapet. Na razie jednak parapetu mi nie ozdobiły, poręcz zaś będę musiała jutro wyczyścić. Cóż, skoro się karmi ptaki czy inne zwierzątka, trudno oczekiwać od nich, żeby przestały załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

