O wypiekach sezonowych VII

Wiem, sezon na jabłka trwa niemal cały rok, ale jednak najbardziej z jabłkami kojarzy się jesień. Ta późniejsza, idąca ku zimie to już jabłka rozgrzewające, korzenne, cynamonowe. I takie właśnie cynamonowe jabłka są w muffinkach owsianych z jabłkami.

Jak powszechnie wiadomo muffiny składają się ze składników suchych i mokrych. Składniki suche moich jesiennych muffin to:

1 szkl. zmiksowanych płatków owsianych

1 szkl. mąki orkiszowej, z czego 3/4 to mąka pełnoziarnists

1/2 szkl. erytrolu

1 ł bezglutenowego proszku do pieczenia

szczypta soi himalajskiej

1 ł cynamonu

Składniki mokre zaś to:

2 jaja

3/4 szkl. jogurtu naturalnego bez mleka w proszku

1/2 szkl. oleju z pestek winogron

sok wyciśnięty z 1/2 cytryny

Poza tym 2 jabłka pokrojone w drobne kawałki.

Procedura wykonania standardowa: suche składniki wymieszałam ze sobą, mokre takoż, następnie połączyłam jedne z drugimi i delikatnie wmieszałam w to jabłka. Ciasto przełożyłam do wysmarowanej masłem porcelanowej formy na muffiny a tę włożyłam do rozgrzanego do 180 st. C piekarnika. Po 25 minutach wyjęłam formy z piekarnika, po kolejnych 5 muffiny z formy i przełożyłam na kratkę do studzenia ciast.

Fajne wyszły, mokre, trochę piekące… nie wiem czy z cynamonem przesadziłam czy tylko erytrol mi nie służy. I wiem już, że następnym razem nie dodam oleju z pestek winogron. Może to i bardziej kaloryczne, ale będzie masło. Niby olej z pestek winogron jest bezwonny, a jednak ma w sobie coś, co przeszkadza mi gdy dodam go do ciasta. Poza tym wszystko w porządku.

Tak dla porządku dodam – mnie z tej proporcji wyszło 12 babeczek.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

