O Dorze III

Ciasteczka, które w oryginale, czyli w książce kucharskiej z serii Dora poznaje świat. Moja książka kucharska. Ciasteczka i herbatniki nazywają się Plecaki i mają kształt plecaka Dory robi się tak:

Na stolnicę usypuje się kopczyk z 250 g przesianej mąki (u mnie orkisz typ 630). Na środku kopczyka robi się dołek do którego wbija się 1 jajo, dookoła zaś rozsypuje się 80 g brązowego cukru, 1 łyżeczkę cukru waniliowego (darowałam sobie), szczyptę soli i 250 g pokrojonego na kawałeczki schłodzonego masła. Składniki najpierw sieka się długim nożem następnie szybko zagniata gładkie ciasto, które zawija się w folię i chowa na co najmniej 0,5 godziny do lodówki. Po upływie tego czasu wyjmuje się ciasto, wałkuje je na oprószonej mąką stolnicy i wycina ciasteczka foremką o kształcie plecaka. Foremka ta była dołączona do książki. Ja jednak obiecałam Dzieciowi Starszemu ciasteczka w kształcie ducha, a kiedy już przyszło do wykrawania to Dzieciowi zachciało się jeszcze Dory (też foremka załączona do książki) i misia. No to mama wykrawała duchy, Dzieci – Dory i misie. Ciasteczka układa się na wyłożonej pergaminem blasze i wkłada na ok. 15 min. do rozgrzanego do 200 st. piekarnika. Upieczone ciastka układa się na kratce do wystygnięcia a wystudzone dekoruje się: różnokolorowym lukrem – żeby wyglądały jak plecaki Dory, u mnie zaś – roztopioną czekoladą… Większość ciastek Dzieci po prostu zamalowały tą polewą. I też dobrze.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „O Dorze III

  1. anna pisze:

    Już niedługo u mnie zacznie się czas ciasteczkowy. Na święta zawsze pieczemy. 🙂

Skomentuj

