O peanutelli

Modyfikując przepisy FiKa, a konkretnie przepis na domową nutellę zrobiłam coś takiego:

w kąpieli wodnej rozpuściłam ok. 120 g czekolady do gotowania 52% (taka z Biedronki), do rozpuszczonej dodałam 3/4 szkl. mleka i mieszałam do połączenia się składników w jednolitą masę. Do tejże masy dodałam 3 łyżki ekologicznej czekolady w proszku i znów mieszałam do uzyskania jednolitej masy. Następnie wyłączyłam gaz pod garnkiem z wodą i dodałam do masy 4 łyżki masła kokosowego. I znów mieszałam aż uzyskałam gładką masę. Miskę z owąż gładką masą zdjęłam w końcu z garnka z wodą i postawiłam na stole. Tam wymieszałam ją z masłem orzechowym domowej produkcji (czyli zmiksowane w blenderze na masło ok. 100 g świeżo obranych fistaszków). Kiedy masa znów była gładka postanowiłam tę gładkość zakłócić i wsypałam do miski ok. 50 g grubo zmielonych prażonych solonych orzeszków ziemnych. I ostatni już raz wymieszałam jak najdokładniej się dało. Po czym masę przepakowałam do słoiczków i do lodówki. I nie zamierzam testować po jakim czasie przebywania w lodówce masa się zepsuje. Zresztą, nawet gdybym chciała pomysłowa Młodzież i tak znajdzie sposób żeby się do masy dobrać.

Efekty smakowe: w zamierzeniu autorki miało to być „prawie jak snickers”. Jednak żeby ten efekt osiągnąć dobrze by było nie podżerać orzeszków solonych przed zmiksowaniem, gdyż w obecnej masie ta sól, co to powinna być lekko wyczuwalna, nie jest wyczuwalna wcale. A przecież nie po to daję sól, żeby jej w smaku nie było czuć.

PS. Jeśli ktoś zostawia komentarz po czym widzi, że go nie widzi pod wpisem to… nie moja wina. Zdarza się, że komentarze nawet wiernych komentatorów, których zdaje się system powinien już rozpoznawać po nicku, ID cz czym tam jeszcze, lądują w spamie. Tak zupełnie bez moje wiedzy. Czasem zdarza mi się sprawdzić spam i wówczas – o ile to nie jest spam prawdziwy – komentarze publikuję. Za niesubordynację systemu serdecznie wszystkich przepraszam, acz nie obiecuję, że to się nie powtórzy. Raczej nie mam wspływu na System.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

