O pierwszych śniadaniach

Ostatnio na pierwsze śniadanie jadamy kaszkę manną orkiszową. Raz razową, raz białą. Smaczne to jest i nawet zdrowe, ale jakby trochę mi się znudziło. Postanowiłam więc urozmaicić sobie i Dzieciom menu. Zrobiłam granolę.

Wymieszałam: 4 szklanki płatków owsianych, garść łuskanego słonecznika, garść sezamu, garść pokrojonych migdałów, garść pokrojonych orzechów laskowych, 1/2 łyżeczki soli, kilka łyżek miodu, 2 pełne łyżki oleju/masła kokosowego. Wyłożyłam to na blachę, blachę do rozgrzanego do 180 st. C piekarnika i piekłam… nie pamiętam ile czasu, w przepisie było 40 min., mnie trochę wcześniej się upiekło, od czasu do czasu mieszając. Po upieczeniu przełożyłam do miski i kiedy wystygło dorzuciłam 2 garście rodzynek. Całość wymieszałam, przełożyłam do litrowego słoika i do puszki po mleku dziecięcym i do lodówki. Słoik był cały pełny, puszka – w większej połowie. Teraz już w puszce nie ma nic. Dałam Dzieciakom do spróbowania, to tak popróbowały, że prawie obiadu nie tknęły. Ciekawe, czy jutro na śniadanie, z jogurtem, też im tak będzie smakowało… A, to nie do końca jest tak, że to tylko Potomstwo jadło. Potomstwo jadło, bo widziało, że mama próbuje i próbuje, i próbuje to też się zainteresowało. I tez próbowało. I próbowało. I próbowało… Bez względu jak później smakować będzie, wypadałoby to zjeść w ciągu tygodnia, bo jeśli się żadnych przeciwutleniaczy, konserwantów czy innych takich nie dodaje, to termin przydatności do spożycia krótki.

Źródło przepisu: Julita Bator Zamień chemię na jedzenie. Przepis częściowo zmodyfikowany przeze mnie. No, ale takie mieszanki to się ustala wg upodobań.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

