O próbach pozbycia się żywego inwentarza

Żywy inwentarz w mieszkaniu dzieli się na pożądany i niepożądany. Ten pierwszy to małżonek i dzieci, ten drugi to mole spożywcze i odzieżowe, mrówki, muchy, muszki owocówki etc. Jak łatwo się domyślić pozbyć staram się tego drugiego. Z mrówkami radziłam sobie szybko, skutecznie i mocno nieekologicznie czyli sprayem Nicols z Rossmana. Wystarczyło raz balkon i okolice drzwi balkonowych spryskać i na parę miesięcy problem z głowy. Z molami mam zdecydowanie gorzej – zdaje się, że nic ich nie wybije. Nie pomagają woreczki aromatyczne w szafach (nie, naftaliny nie próbuję, bo chyba już wolę toto latające niż żeby mi wszystko śmierdziało), przylepce na mole kuchenne też działają słabo. Fakt, nierzadko zdarza się kupować żywność z żywym inwentarzem. Kiedyś nawet zrezygnowałam z zakupu kaszy gryczanej ekologicznej, bo już przez woreczek widać było wciąż żywą wkładkę mięsną. No, ale fakt, że trudno toto wybić nie oznacza, że nie próbuję. Ostatnio udało mi się zakupić wiązankę lawendy, więc skoro już się ususzyła robiłam z niej wsyp do poduszeczek, które szyłam z gazy i wkładałam do szaf.Taaa, jeśli to poskutkuje oznaczać to będzie jedynie, że mole nie będą się gnieździć w szafach… Będą latać po całym mieszkaniu.

Pełna nadziei na skuteczność lawendy w walce z molami, podczas szycia poduszeczek wsłuchiwałam się w słowa Jana Pawła II płynące z ust Jerzego Treli oraz Tadeusza Zięby, czyli tłumacząc z mojego na polski: w trakcie szycia towarzyszył mi audiobook Pamięć i tożsamość. Rozmowy na przełomie tysiącleci. Magisterka z historii doktryn politycznych, niedawno przesłuchany Świat Zofii i lata chodzenia co niedzielę na msze i przysłuchiwania się czytaniom na niewiele się zdały, sens rozważań papieża z Polski z trudem przebijał się do mojego zdemielinizowanego mózgu. Może po prostu wpadał w te dziury, co je mam w miejscach, gdzie u zdrowych ludzi mielina skrywa komórki nerwowe? W każdym razie, kiedy Bauman tłumaczył Zagładę jako naturalny produkt racjonalności w działaniu systemu biurokratycznego bardziej to do mnie docierało, niż kiedy Jan Paweł II to samo wydarzenie tłumaczył jako efekt odejścia ludzi od Boga. Cóż, jakby nie patrzeć w imię tegoż Boga też mordowano masowo, ale nie w sposób tak zorganizowany. W każdym razie wiem już z całą pewnością, że raczej zdecydowanie zaliczam się do pokolenia mp3. Jednak jakkolwiek nigdy nie poczuwałam się do bycia pokoleniem JPII, tak po przesłuchaniu na mp3 Rozmów na przełomie tysiącleci, tym bardziej się nie poczuwam.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

