O prasowaniu

Prasowanie jest nudne. Bardzo nudne. Śmiertelnie nudne.  Co nie zmienia faktu, że rzeczy muszą być poprasowane, a skoro jestem jedyną osobą w domu, która ma jakiekolwiek pojęcie o posługiwaniu się żelazkiem, na mnie spada ten przykry obowiązek. Oczywiście jeśli idzie o takie rzeczy jak pościel to wyręcza mnie ślubny. Zawożąc rzeczoną pościel do magla. Dla mnie już pozostają jedynie ubrania ślubnego, dzieci i moje. Żeby nie umrzeć z nudów przy prasowaniu, dobrze jest jeśli tej czynności towarzyszy jakiś wciągający audiobook.

Tym razem, w wyniku losowania, trafiło na Zwierciadło pęka w odłamków stos Agaty Christie w interpretacji Mirosława Utty. Zdecydowanie nie był to trafny wybór. Interpretacjie Utty nudzą mnie w nie mniejszym stopniu niż prasowanie, a i kryminały Agaty Christie to moich ulubionych nie należą. Tu mamy do czynienia z czymś, co w innych wykonaniach nawet lubię: zagadką zamkniętego pokoju. Podejrzenie kto zabił pojawia się już na początku, jednak im dalej, tym więcej podejrzanych. Z czasem także i trupów przybywa. Kiedy na końcu pojawia się motyw, moje przypuszczenia z początku powieści się potwierdzają. Co nie znaczy, że Christie nie zaserwowała czytelnikom niespodzianki na koniec. Jakby nie patrzeć, mogę sobie lubić styl Christie bądź nie, ale nie ulega wątpliwości, że mistrzynią w swoim gatunku to ona jest. Co nie zmienia faktu, że prasowanie w towarzystwie panny Marple jest prawie tak samo fascynujące, jak prasowanie bez towarzystwa. Jednak, jak to mawiają „prawie” czyni różnicę.

Informacje o Jukka Sarasti

Pełnoetatowa kura domowa.
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

